G7 protestosu sonrası polis hakkında suç duyurusu

CENEVRE– 14 Haziran’da Cenevre’de düzenlenen G7 karşıtı gösterinin üç organizatörü, eylemin ardından polis tarafından saatlerce kuşatma altında tutulmaları nedeniyle yetkililer hakkında suç duyurusunda bulundu. Organizatörler, sorumluları özgürlükten mahrum bırakma, zorlama ve görevi kötüye kullanmakla suçluyor.

Aktivistlerin avukatı tarafından yapılan başvuru, olayda sorumluluğu bulunan tüm yetkilileri kapsayacak şekilde kimliği belirsiz kişiler hakkında yapıldı. Dilekçede, göstericilerin kuşatma altına alınması talimatını veren veya onaylayan kişilerin tespit edilerek ifadelerinin alınması talep edildi. Kararda savcılığın da rolü bulunması halinde, savcılığın dosyadan çekilmesi istendi.

Şikâyette, yaklaşık 500 göstericinin saatlerce polis çemberi içinde tutulduğu, bu süre boyunca su ve yiyecek verilmediği, tuvalet ihtiyaçlarını karşılamalarına da izin verilmediği belirtildi. Avukat, bu uygulamanın haksız özgürlükten mahrum bırakma anlamına geldiğini ve Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi’nde yer alan aşağılayıcı muamele yasağını ihlal ettiğini savundu.

G7 karşıtı koalisyon, gösterinin hemen ardından polis müdahalesini sert sözlerle eleştirmişti. Cenevre polisi ise kuşatma uygulamasının, şiddet olaylarına karışabilecek kişilerin dağılmasını önlemek ve suç şüphesi bulunan kişileri tespit etmek amacıyla gerçekleştirildiğini açıkladı. Operasyona ilişkin resmi polis raporu ise henüz yayımlanmadı.

Polisin verilerine göre Fransa’nın Évian kentinde düzenlenen G7 karşıtı gösteriye yaklaşık 20 bin kişi katıldı. Organizatörler ise katılımın 30 bin civarında olduğunu öne sürdü. Gösteri sırasında yüzlerce Kara Blok üyesinin karıştığı olaylar nedeniyle zaman zaman güvenlik güçleriyle gerginlik yaşandı.

Güncel haberler