Otoyol genişletme planlarına karşı 25 binden fazla imza

BERN- İsviçre’de 25 binden fazla kişi, yeni otoyol genişletme projelerinden vazgeçilmesi için Federal Hükümet ve parlamentoya çağrıda bulundu. İmzalar bugün Bern’de Federal Şansölyelik’e teslim edildi.

Ulaştırma ve Çevre Derneği (ATE) tarafından yürütülen “Hayır, hayırdır” kampanyası kapsamında toplanan yaklaşık 25 bin 300 imza, otoyol kapasitesinin artırılmasına yönelik planlara karşı kamuoyundaki tepkiyi ortaya koydu.

Dernek, Kasım 2024’te yapılan halk oylamasında seçmenlerin otoyol genişletme projelerine karşı çıktığını hatırlatarak, hükümetin “Ulaşım 45” projesiyle bu planları yeniden gündeme getirmesini eleştirdi.

ATE Başkan Yardımcısı Thomas Ruckstuhl, milyarlarca franklık yeni otoyol yatırımlarının hem iklim politikaları açısından hem de demokratik kararların uygulanması bakımından sorunlu olduğunu savundu.

Dernek, ulaşım yatırımlarının yeni otoyollar yerine toplu taşıma, bisiklet yolları, yaya altyapısı ve mevcut ulaşım ağlarının daha verimli kullanılması için yapılması gerektiğini belirtti.

ATE, “Ulaşım 45” projesini ayrıntılı şekilde incelemeye devam edeceğini ve sonraki siyasi süreçlerde de otoyol genişletmelerine karşı mücadeleyi sürdüreceğini açıkladı.

Güncel haberler