SBB eski tren pencerelerini Zürih’te bir binada kullanacak

ZÜRİH– İsviçre Federal Demiryolları (SBB), hizmet dışı kalan eski tren vagonlarından sökülen camları yeniden değerlendirerek Zürih’te inşa edilecek bir binanın cephesinde kullanacak.

SBB, kullanım dışı kalan VU IV tipi eski tren vagonlarını sökerek içindeki cam, koltuk ve aydınlatma parçalarını yeniden kullanıma kazandırıyor. Uygulama, atık miktarını ve CO₂ salımını azaltmayı hedefleyen döngüsel ekonomi kapsamında yürütülüyor.

Yetkililer, yaklaşık 1040 pencerenin Zürih’te bu yaz inşa edilecek bir binanın cephesinde kullanılacağını açıkladı. Camların yaklaşık yarısının kalite kontrolünden geçerek yeniden kullanıma uygun olduğu belirtildi.

Proje kapsamında camların yalıtım özelliği de kontrol ediliyor ve uygun olanlar tekrar yapı malzemesi olarak değerlendiriliyor.

SBB, 50 yılı aşkın süredir hizmette olan bu trenlerin kademeli olarak kullanım dışı bırakıldığını ve yerine daha modern, iki katlı trenlerin devreye alındığını açıkladı.

Ayrıca bazı koltukların da yeniden satışa sunulabileceği ve dekoratif aydınlatma parçalarının sınırlı sayıda üretimle piyasaya çıkarılabileceği belirtildi.

Güncel haberler